czwartek, 20 stycznia 2011

Kierowanie bolidem

W czasie ostrej pracy teamów przed rozpoczęciem sezonu chciałem zwrócić uwagę jak skomplikowaną sprawą jest kierowanie bolidu. Jeszcze żaden bolid nie wyjechał na tor ale kierowcy mocno trenują na symulatorach bo wraz z nowym sezonem nowości wchodzą do F1. Pierwsza rzecz KERS  jest już znana, druga sprawa to ruchome skrzydło.
Wszystko to będzie obsługiwane przez kierowcę za pomocą przycisków czy tak jak było z F-duckiem, którego użycie wymagało zdjęcia jednej ręki z kierownicy. Jak widzimy na zdjęciu do masy przycisków i pokręteł w  tym roku dojdą jeszcze dwa.
Anthony Davidson kierowca nie istniejącego już teamu Super Aguri w artykule w Autosporcie zwraca uwagę jak trudna praca czeka kierowców w nowym sezonie i przypomina, że podczas GP Singapore Vitaly Petrov nie miał zainstalowanego F-ducka bo było już za dużo rzeczy do robienia.
Koordynacja tych wszystkich rzeczy wymaga niesamowitego opanowania i koncentracjii zobaczymy jak to będzie wychodzić w tym roku kierowcom.
Na koniec filmik jak Robert Kubica używa F-ducka podczas GP Singapore (podziękowania dla brata, że zwrócił mi na to uwagę) najlepiej to widać na początku filmu przy wyprzedzaniu Sebastiana Buemi i na końcu przy manewrze z Adrianem Sutilem. Widać jak Robert zdejmuje lewą rękę z kierownicy żeby użyć F-ducka i przy zakrętach wraca z nią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz