środa, 19 stycznia 2011

Co nowości moga zmenić w sezonie.

W ubiegłym sezonie Red Bull bił wszystkie teamy jeśli chodzi o tempo kwalifikacyjne i zdobył większość pole positions. Do tego tempo wyścigowe w ich wykonaniu było również jedno z najlepszych. Sukces w poprzednim sezonie zależał bardzo mocno od pozycji startowej i do tego było bardzo trudno wyprzedzać. Jakby tego było mało bliska jazda za rywalem powodowała przegrzewanie się silnika.
Nie wiem do końca jaki wpływ na przegrzewanie się silnika miał blow diffuser ale jak sobie wyobrazimy że samochód jadący przed nami wyposażony w tego rodzaju dyfuzor tzn. spaliny z silnika przechodzą przez dyfuzor tak samo jak i powietrze z pod bolidu. To bardzo gorące powietrze wyrzucane jest nisko i mocną strugą mogło być wciągane przez podążający za nim bolid.
W tym roku zaszła zmiana jeśli chodzi o konstrukcje dyfuzora tzn mają one być tzw pojedyńcze w odróżnieniu do bardzo rozbudowanych z poprzedniego sezonu. Dlatego można zadać pytanie czy ta zmiana pozwoli na dalsze i efektywne stosowanie blow diffusera.
Dalsze zmiany w tym sezonie czyli opony i ruchome tylne skrzydło mają ułatwić wyprzedzanie. Te wszystkie rzeczy mogą się przyczynić do tego, że w tym sezonie trochę większe znaczenie będzie miało tempo wyścigowe i degradacja opon. Chociaż od razu można powiedzieć, że Red Bull miał najlepsze tempo kwalifikacyjne i nawet wyścigowe i niesamowicie łagodnie obchodził się z oponami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz